Nicole Forslund besöker Haga Haninge Basketförening

Föreningslivet i Haninge: En dynamisk kraft för samhällsbygget

Måndag 22 januari 2024

Föreningslivet är en vital del av samhällsstrukturen, en sanning som Liberalerna i Haninge lever efter och kontinuerligt stöder. Med Nicole Forslunds, kommunalråd och ordförande i idrott,- kultur- och fritidsnämnden, senaste besök hos Haga Haninge Basketförening, understryks denna viktiga aspekt av lokalsamhället.

Liberalernas engagemang i Haninges föreningsliv är inte bara en passiv stödhandling, utan en aktiv del av deras politik för att främja en inkluderande och dynamisk kommun. Nicole Forslunds besök hos Haga Haninge Basketförening illustrerar detta engagemang. Föreningen, med verksamhet huvudsakligen i Brandbergshallen, har varit en vital del av Haninges community sedan 1977. Dess bidrag till samhället är omätbart, speciellt när det kommer till att erbjuda barn och ungdomar en trygg och givande fritid.

Haga Haninge har inte bara begränsat sig till basket, utan har också varit en del av den öppna verksamheten i den nyöppnade Vega skolan och aktivitetshus, visandes föreningens flexibilitet och anpassningsförmåga. Deras initiativ att introducera street-basketplaner i Vendelsömalmsgropen är ett lysande exempel på hur föreningslivet kan berika lokalsamhället, erbjuda tillgängliga aktiviteter och främja en aktiv livsstil bland invånarna. Dessa planer har blivit en samlingspunkt för både organiserat och spontant idrottande, vilket stärker gemenskapen och främjar en hälsosam livsstil.

För Liberalerna i Haninge är detta mer än bara föreningsbesök; det är ett erkännande av föreningslivets värde och betydelse. Genom att engagera sig direkt med föreningar och deras aktiviteter, visar de sitt stöd och sin förståelse för föreningslivets kraft i att bygga starka, inkluderande och dynamiska samhällen.