Företagardagarna och Rekryteringsmässan

Måndag 19 februari 2024

Den gångna veckan markerade två viktiga evenemang i Haninge kommun: Företagardagarna och den första Rekryteringsmässan sedan pandemins början. Dessa evenemang underströk kommunens återhämtning och framsteg inom det lokala näringslivet och arbetsmarknadsintegrationen.

Rekryteringsmässan, som samlade ett brett spektrum av företag och jobbsökande, visade på ett tydligt behov av att återuppta personliga möten och direkt dialog mellan arbetsgivare och potentiella anställda. Den stora uppslutningen och det höga engagemanget från deltagarna bekräftade mässans betydelse som en plattform för nätverkande och karriärmöjligheter, vilket är avgörande för en hälsosam ekonomisk miljö i Haninge.

Under företagardagarna besöktes en rad företag som bidrar till den lokala ekonomin i Haninge. Vi vill uttrycka vårt tack till följande företag för deras öppenhet och delaktighet:

• GW Asfalt och Trädgårdsanläggningar AB
  • Botkyrka Offset och Block Forum
  • Ahlsell
  • Sandströms Center AB
  • Mobil Elteknik
  • Beijer Bygg
  • ICA Maxi Haninge
  • Truck- & Hydraulservice i Haninge
  • FUCHS Lubricants Sweden AB
  • Future Mobility AB
  • Matmissionen Haninge
  • JOAB

Dessa besök gav insikter i de olika aspekterna av Haninges näringsliv och betonade vikten av samarbete och kommunikation mellan kommunen och det lokala näringslivet.

Veckans evenemang avslutades med en festlig final på Hotel Winn, där framstående prestationer inom det lokala näringslivet hyllades. Denna ceremoni belyste den innovation, det engagemang och den entreprenörsanda som driver Haninges ekonomi framåt.

Årets utmärkelser delades ut till följande framstående företagare och initiativ:

• Årets företagare 2024: Carina Svedin,  Quality Hotel Winn Haninge
  • Årets unga företagare 2024: Martina Kern, Assistansporten AB
  • Årets eldsjäl 2024: Victoriahem AB
  • Årets nyföretagare 2024: Natalie Vaneker, Lugnets Djur och Natur AB

Vid Rekryteringsmässan uppmärksammades även framtidens entreprenörer:

• Årets UF-företag 2024: DenimCase UF

Dessa utmärkelser speglar den dynamik och det driv som finns inom Haninges näringsliv och bidrar till att forma en ljus framtid för vår kommun. Genom att uppmärksamma dessa insatser stärker vi gemenskapen och motivationen att tillsammans bygga en ännu starkare och mer välkomnande plats för entreprenörskap och innovation.

Nicole Forslund (L), Adam Simonsson (L)