Gudöbroleden – Varför agerar inte kommunledningen?

Liberalerna i Haninge vill se en vårdad entré till Haninge.

Fredag 7 april 2017

Många har säkert irriterat sig på allt nedtaget sly och träd som ligger utmed Gudöbroleden vid infarten till Haninge. Som entré till Haninge ska den vara vacker och välkomnande!

Gudöbroleden ovårdad
Tobias Hammarberg (L), gruppledare Haninge

Liberalerna har kontaktat kommunen som sa att detta inte var deras ansvar. Ansvaret ligger på Trafikverket enligt kommunen. Liberalerna tog då kontakt med ansvarig på Trafikverket för trafikplats Väg 73. Även de sade först att de inte var ansvariga. Någon dag efter återkom Trafikverket dock. De bekräftade att det ändå nog var en av deras underentreprenörer och de skulle se till att det blev åtgärdat. Detta var för över ett halvt år sedan och det nedtagna har säkert legat i 1-2 år på platsen vid Gudöbroleden.

För ett par månader sedan tar vi återigen kontakt med ansvarig på Trafikverket och påpekade att det inte var borttaget, vilket lovades att det skulle göras – men inget har skett!

Varför ser inte kommunledningen detta och gör något åt saken? Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Centerpartiet som styr i Haninge verkar ha kapitulerat från sitt ansvar att vårda kommunen.

Liberalerna bryr sig däremot om Haninge. Vår kommun ska vara välskött; ekonomiskt, socialt och ekologiskt men också visuellt. Om vi vill att fler människor och företag ska känna sig välkomna till Haninge kan vi inte ha en entré till kommunen vid Gudöbroleden som sänder en signal om att här råder oordning. Vi kräver att ansvariga politiker tar tag i frågan och ser till allt sly och träd snarast tas bort!