Kommunstyrelsens nämndplan 2024

Tisdag 14 november 2023

I takt med att Haninge växer och utvecklas, har Liberalerna Haninge tillsammans med Haningealliansen formulerat en klar vision och strategi för att möta de nya utmaningarna och möjligheterna som väntar. Kommunstyrelsens nämndplan för 2024 är inriktad på att skapa en tryggare, mer inkluderande och dynamisk kommun.

Trygghetsstråk: Vi kommer att skapa ett trygghetsstråk som binder samman Vega och Handen genom Mellanberg, vilket kommer att förbättra säkerheten och tillgängligheten för våra invånare.

Trygghetsprogram: Under 2024 ska vi utveckla ett omfattande trygghetsprogram. Detta program kommer att adressera både den upplevda och faktiska tryggheten, med målet att öka säkerheten och minska risken för brott.

Språksäkrad Personal: För att säkerställa högkvalitativ service inom äldreomsorg och förskola, kommer vi att fokusera på att ha språksäkrad personal, både vid nyanställningar och bland befintlig personal.

Norrby Gärde: Vi är också stolta över att utveckla Haninges skyltfönster, Norrby Gärde. Ett planuppdrag för Norrby Gärde kommer att ges 2024, efter att vi har slutfört arbetet med att hitta lämpliga företag för etablering.

Nämndplan kommunstyrelsen 2024

Läs om nämndplanen för Idrotts, kultur- och fritidsnämnden 2024:
Barn och unga prioriteras i budget för idrott, kultur och fritid