Nicole Forslund (L) i en blå kavaj står framför en suddig bakgrund. Texten "En kvarts miljon till lokala föreningslivet" visas bredvid henne.

Kostnadsfria höstlovsaktiviteter i Haninge: En satsning för barn och unga

Höstlovsaktiviteter för alla med Liberalerna i Haninge

Torsdag 26 oktober 2023

Liberalerna i Haninge har alltid haft barn och ungas välbefinnande i fokus. Därför är vi särskilt stolta över att ha varit drivande i frågan om att införa stöd till föreningslivet för kostnadsfria lovaktiviteter. Denna satsning syftar till att ge alla barn och unga i Haninge möjlighet till en meningsfull och aktiv fritid, oavsett ekonomiska förutsättningar.

Inför det kommande höstlovet har idrotts-, kultur- och fritidsnämnden i Haninge beslutat att stötta det lokala föreningslivet med mer än en kvarts miljon kronor. Denna generösa finansiering kommer att möjliggöra ett brett utbud av gratisaktiviteter. Allt från idrott och rörelse, till höstlovsläger och kulturupplevelser kommer att vara tillgängligt för barn och unga i kommunen.

Nicole Forslund (L), ordförande i idrott-, kultur- och fritidsnämnden i Haninge kommun, uttrycker sin entusiasm över projektet: ”Det utökade utbudet av kostnadsfria aktiviteter under höstlovet är en del i vår satsning på en meningsfull fritid för barn och unga i Haninge. Tillsammans med det lokala föreningslivet kan vi erbjuda ett brett program med något för alla, oavsett intresse och förutsättningar.”

För att få en fullständig översikt över alla de höstlovsaktiviteter som erbjuds i Haninge, besök haninge.se/lov. För ytterligare information om denna satsning och andra nyheter från Haninge kommun, besök mynewsdesk.com.