En grupp representanter från Liberalerna i Haninge, bestående av fyra män och en kvinna, står tillsammans i en industriell miljö. Bakom dem syns organiserade material på hyllor, vilket indikerar att de befinner sig i ett lagerlokalsområde under ett företagsbesök som en del av deras engagemang för att förbättra företagsklimatet i Haninge.

Liberalernas engagemang i Haninges företagsklimat

Onsdag 17 januari 2024

När Liberalerna Haninge gruppledare Nicole Forslund (L) inleder tillsammans med Haningealliansens gruppledare årets företagsbesök, är det med en tydlig vision om att stärka banden mellan kommunens ledning och dess företagare. Besöket hos SPG AB (Stockholms Plåt & Gummiperforering) i Västerhaninge är inte bara en möjlighet att hylla ett framstående lokalt företag, utan också en del av vår strategi för att skapa ett mer dynamiskt och inkluderande företagsklimat.

SPG AB, som nu är i händerna på andra generationens bröder Peter och Håkan Cederberg, representerar den typ av innovation och uthållighet som vi i Liberalerna värderar högt. Företagets förmåga att anpassa sig och skräddarsy sina produkter enligt kundens önskemål speglar den flexibilitet och kundorientering som bör vara kärnan i varje framgångsrikt företagsklimat. Deras imponerande tillväxt och ekonomiska stabilitet lyfter fram vikten av ett väl underbyggt näringsliv, vilket är avgörande för kommunens övergripande välstånd och utveckling​​​​​​.

För Liberalerna är det avgörande att förstå och uppmärksamma de unika behoven och utmaningarna som lokala företag möter. Genom att etablera en direkt dialog och lyssna aktivt, kan vi samarbeta för att identifiera och avlägsna hinder för tillväxt och innovation. Vår ambition är att skapa en företagsvänlig miljö där företag inte bara överlever utan frodas, vilket i sin tur bidrar till ökad sysselsättning och ekonomisk diversitet i Haninge.

Vi ser fram emot ett år fyllt med produktiva och inspirerande besök hos företagen i vår kommun. Varje möte är en möjlighet att stärka vårt gemensamma mål: att göra Haninge till en ännu mer attraktiv plats för entreprenörer och företag, där frihet, innovation och välstånd går hand i hand.

För att följa oss ännu närmare och få en mer personlig inblick i vårt arbete, besök gärna våra sociala medier:

Varje onsdag engagerar sig Liberalerna Haninge och Haningealliansen i att besöka lokala företag, en strategisk åtgärd för att stärka kommunens företagsklimat. Dessa besök syftar till att bygga starka relationer, förstå företagens unika utmaningar och samarbeta för en gemensam utveckling. Genom direkt dialog och aktivt lyssnande, främjar Nicole Forslund (L) och dem andra gruppledarna från Haningealliansen en miljö där innovation och företagande blomstrar, vilket är avgörande för att säkerställa en långsiktig tillväxt och välstånd i Haninge.