Liberalerna Haninge söker kommunikatör

Nu utökar Liberalerna Haninge sin organisation

Lördag 5 februari 2022

Inför valet söker vi nu en kommunikatör med en anställning som politisk sekreterare med en operativ kommunikationsroll. Ditt huvudsakliga ansvar är kommunikation och du fungerar som partiets lokala valsamordnare. Jobbet är på heltid med start omgående till och med 31 december 2022, vi är öppna för anpassningar om så krävs för rätt person. Du har laglig rätt till tjänstledighet från ditt ordinarie jobb, och du får en kollega i form av vår ordinarie politiska sekreterare. Din arbetsplats är förlagd i Haninge kommunhus centralt i Handen i närhet av pendeltåg och bussar. Individuell lönesättning.

Du blir ansvarig för våra sociala medier och att producera material till dessa som inlägg, plattor, videofilmer med mera. Kunskaper i Premiere pro, Canva och sociala medier är viktigt.

Du kommer ha ansvar för planering och administration av kommunikation och kampanj men även själv vara delaktig med att knacka dörr, affischera, dela ut valsedlar och liknande utåtriktade valrörelsesysslor.

Vi söker dig som brinner för liberalismen och älskar att övertyga andra att rösta liberalt. Erfarenhet av politiskt arbete eller annat målfokuserat arbete är meriterande liksom relevant utbildning.

Din viktigaste merit är dock din personlighet och kommunikativa förmåga och att kunna entusiasmera våra medlemmar att arbeta ideellt. Du är en doer med egen drivkraft. Därför vill vi träffa dig för en intervju. Vi vill också att du anger minst en referenspersoner från tidigare jobb eller liknande. Vi tillämpar löpande rekrytering och anställer så fort vi träffat rätt person så vänta inte med att söka!

Vill du veta mera? Hör av dig till Nicole Forslund 0730715375 eller Tobias Hammarberg 0725565614

Mejla din ansökan till: haninge@liberalerna.se