Liberalerna Haninges politiska sekreterare

Onsdag 11 januari 2023

Ny mandatperiod och ny organisation.

Sedan årsskiftet har Liberalerna tillsammans med Moderaterna och Kristdemokraterna bildat en ny kommunledning i Haninge. I samband med detta har Liberalerna en ny organisation på plats.

Anton Holmlund som varit politisk sekreterare för Liberalerna Haninge sedan 2022 fortsätter som politisk sekreterare även denna mandatperiod.

David Nord kommer närmast från Liberalerna Huddinge där han arbetat som politisk sekreterare. Vid sidan av sin tjänst i Haninge studerar David marknadsföring och kommunikation.

– Det känns väldigt bra att vi redan från start av den nya mandatperioden och i den nya kommunledningen har två erfarna och kompetenta politiska sekreterare på plats. Jag är övertygad om att de kommer komplettera oss och bidra till att bygga Liberalerna Haninges organisation starkare och vara en drivande kraft i Liberalernas arbete framöver, säger Nicole Forslund, kommunalråd för Liberalerna Haninge.

Anton Holmlund och David Nord