Liberalerna utökar sin organisation

Lördag 12 januari 2019

I samband med att Liberalerna nu går in i en styrande koalition i Haninge så har vi också möjlighet att utöka vår organisation. I slutet av januari börjar tre politiska sekreterare (totalt två heltidstjänster).

Nicole Forslund studerar statsvetenskap på Södertörns Högskola och har tidigare arbetslivserfarenhet inom sälj och ledarskap, senast som butikschef inom detaljhandeln.

Patrik Lind kommer närmast från Liberalernas landstingskansli, där han ansvarat för trafik- och regionplanefrågor. Dessförinnan jobbade han som politisk sekreterare på riksdagen och han har även ett förflutet på Silc (en av Liberalerna bildad biståndsstiftelse som främjar demokrati och mänskliga rättigheter).

Nicholas Nikander jobbar även som politisk sekreterare för Liberalerna i Huddinge. Bor i Nynäshamn där han är ordförande i Liberalerna och i kommunfullmäktige.

– Vi är övertygade om att dessa tre kompletterar oss och Liberalerna Haninge som organisation med sina erfarenheter så Liberalerna fortsatt blir en tydlig röst i Haningepolitiken, säger Tobias Hammarberg, kommunalråd för Liberalerna i Haninge.

Är du nyfiken på våra nyvalda politiker hittar du dessa här.

För frågor, kontakta Tobias Hammarberg på tobias.hammarberg@liberalerna.se.

Utökad organisation i Haninge. På bild från vänster: Patrik Lind, Nicholas Nikander och Nicole Forslund.

Mer Liberal politik för ett mer frihetligt Haninge och Sverige kan du läsa om på Liberalernas hemsida.