Nya steg för att bättre stötta föreningslivets barn- och ungdomsarktiviteter i Haninge kommun!

Onsdag 15 november 2023

Idrotts,- kultur- och fritidsnämnden har beslutat att nuvarande stöd till föreningslivet ska utvärderas och vid behov ska nya stödformer tas fram för att bättre möta upp föreningslivet behov!

Föreningslivets barn- och ungdomsverksamheter är centralt för att fler barn och unga ska ha tillgång till en meningsfull och trygg fritid. För oss liberaler är det viktigt att kommunen med sina olika stödformer skapar rätt förutsättningar som bidrar till att föreningslivet kan skapa fler meningsfulla fritidsaktiviteter, stärka samhällsengagemanget och främja en hälsosam livsstil bland ungdomar. Vi tror att ett starkt och välfungerande föreningsliv är nyckeln till en levande och inkluderande kommun.

– Genom att stödja ideella föreningar, öppnas fler dörrar till en meningsfull fritid för Haninges unga. Det är en investering i deras framtid och för hela samhället.” – Nicole Forslund, ordförande i idrott-, kultur och fritidsnämnden.

Läs mer: Barn och unga prioriteras i budget för idrott, kultur och fritid