Haningealliansen tillsammans med vegabor

Förbättringar i Vega: En gemensam vision för en ljusare framtid

Tisdag 17 oktober 2023

Vega, en av Haninges mest dynamiska områden, står inför en rad utmaningar som kräver gemensamma insatser. Den politiska ledningen i Haninge kommun tog nyligen steg för att engagera sig direkt med Vegaborna och diskutera dessa utmaningar.

Under en solig dag samlades den politiska ledningen i Haninge kommun tillsammans med invånarna i Vega för en gemensam promenad genom det centrala Vegaområdet. Denna promenad var inte bara en chans att njuta av områdets skönhet, utan också en möjlighet att diskutera viktiga ämnen som skötsel, underhåll och den upplevda tryggheten i området.

Initiativet till denna sammankomst togs av Mikael Salomon, en engagerad Vegabo som ser potentialen i sitt område och vill se det blomstra. Hans engagemang inspirerade andra boende att delta, vilket ledde till en givande dialog mellan invånarna och kommunledningen.

Vega är en fantastisk plats och ett område som vi ska vara stolta över. Men det finns en del utmaningar och en hel del som kan bli ännu bättre och det är viktigt för oss liberaler i kommunledningen. Säger Nicole Forslund (L), kommunalråd och Vegabo.

Det är tydligt att det finns en stark känsla av gemenskap i Vega. Invånarna är engagerade, passionerade och vill se sitt område blomstra. Tack vare deras feedback och insikter kan Haningealliansen nu arbeta mer fokuserat för att säkerställa att Vega uppnår sin fulla potential.

Vi vill framhäva det starka engagemanget och samarbetet från Vegaborna. Deras insikter och feedback är ovärderliga för Haningealliansens arbete. Med gemensamma ansträngningar och en delad vision ser vi fram emot en ljusare och bättre framtid för Vega.

Läs mer om stadsdelen: Vega – naturnära och nära storstadspulsen