Nicole Forslund poserar framför en whiteboard.

Skolan i fokus ger reslutat.

Måndag 23 oktober 2023

📈 Klättring på top 50-listan: Från plats 39 till plats 23 bland lärare och förskollärare över 40 år.

🌟 Plats 30 för lärare och förskollärare under 40 år.

Liberalerna i Haninge, i samarbete med Haningealliansen, har haft skolans utveckling i centrum av sina prioriteringar. Det är därför med stor tillfredsställelse vi kan konstatera att våra ansträngningar bär frukt. Universums KarriärBarometer 2023 har gett oss en tydlig indikation på detta. Haninge kommun har blivit utsedd till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare för lärare och förskollärare.

Det är särskilt imponerande att notera vår framfart på top 50-listan. Bland lärare och förskollärare över 40 år har vi avancerat från plats 39 till en imponerande 23:e plats. För den yngre generationen, de under 40 år, har vi säkrat en stark position på 30:e plats. Denna framgång är inte bara en siffra på ett papper, utan den representerar en verklig förändring och förbättring i skolans kvalitet och arbetsmiljö i Haninge.

Detta framsteg är ett tydligt tecken på att vårt konstanta engagemang och fokus på skolans utveckling verkligen uppskattas. Det visar att vi är på rätt spår för att erbjuda den bästa möjliga utbildningen för alla elever i Haninge. Ett stort tack riktas till alla våra dedikerade lärare och förskollärare. Det är genom deras hårda arbete och engagemang som vi kan nå dessa höjder och fortsätta att sträva efter utbildningsexcellens.

Läs mer om vad som sker inom skolan

För att följa oss närmare och få en mer personlig inblick i vårt arbete, besök gärna våra sociala medier: