Regnbågsveckan i Haninge kommun

Måndag 17 april 2023

Regnbågsveckan i Haninge, som äger rum den 17-23 april, är en firande av mångfald, inkludering och kärlek. Delta i en rad spännande och engagerande evenemang som sätter fokus på HBTQI-frågor och personer. Arrangörer inkluderar Haninge bibliotek, Haninge Kultur, Ekens Gård, Ung 137 och ABF Södertörn.

Nicole Forslund, kommunalråd och ordförande i Idrott-, kultur- och fritidsnämnden, uttrycker sin entusiasm över veckan: ”Haninge Regnbågsvecka är en fantastisk möjlighet att stärka och uppmärksamma hbtqi-frågor i vår kommun. Genom att delta i dessa evenemang visar vi vårt engagemang för inkludering och acceptans för alla, oavsett kön, sexuell läggning eller könsidentitet.”

Besök Haninge kommuns hemsida https://www.haninge.se/uppleva-och-gora/bibliotek/regnbagsveckan/ för mer information om Regnbågsveckans program och hur du kan delta i denna viktiga och glädjande vecka. Delta i evenemang som filmvisningar, sagostunder, pyssel och föreläsningar i Haninge kommun. Stöd mångfald och inkludering genom att engagera dig i Regnbågsveckan i Haninge.